close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ביג דטה- כך יש סיכוי לנהל אותו

מערכת שורשכו אדר א, תשעו06/03/2016

כלל ברזל לגבי ביג דאטה הוא, ככל שנדע לארגן ולקטלג נכון יותר את המידע, כך נפיק תובנות בצורה הרבה יותר מהירה וחכמה

תגיות:

על פי הערכות, מדי יום אנחנו מייצרים 2.5 קווינטיליון בייטים של נתונים, מדובר בכמות עצומה אשר רק הולכת וגדלה. עכשיו תחשבו כמה כמות מידע אנחנו מייצרים בתור ארגון או עסק ותבינו מדוע אנחנו צריכים מערכות שיעזרו לנו לקטלג את המידע ולארגן אותו בצורה חכמה.

הרעיון של ביג דאטה, הוא רעיון שנכנס בשנים האחרונות לתודעה בזכות העובדה שעם הזמן נוצרה הכרה, שאנחנו מייצרים כמות עצומה של מידע ועלינו לקטלג ולארגן אותו בצורה חכמה ונכונה. זו הסיבה שיצרנו גם מערכות ביג דאטה אשר מטרתן לעזור לנו לסדר את הנתונים האלה.

כשמדברים על ביג דאטה, מדברים על 3 מאפיינים של המידע בו אנחנו משתמשים. המאפיין הראשון הוא כמובן הנפח. כאן טמונה הבעיה הגדולה של המידע. בדרך כלל המידע מגיעים בכמויות גדולות, ועל כן יש לחלק אותו בצורה כזו שנוכל להגיע אליו בקלות והוא יוכל לעלות בצורה פשוטה על מסד הנתונים שלנו. אחרת אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בבעיה.

מאפיין שני של ביג דאטה הוא המהירות, הכוונה היא למהירות בה אנחנו יכולים להפיק נתונים מהמידע שיש לנו. צריך לזכור, המידע זורם כל הזמן לארגון, ואנחנו צריכים להיות עם היד על הדופק כל הזמן, בשביל שנוכל לקבל ממנו את המיטב בזמן אמת. דוגמאות לכך אפשר למצוא בעולם הצבאי, העולם הפיננסי, עולם הרפואה ועוד. אם לא נפיק במהירות את הנתונים מהמידע, אנחנו עלולים לפספס את הרעיון של הפקת מידע.

המאפיין השלישי הוא הגיוון של המידע. כל מערכת מידע כוללת מאפיינים שונים של מידע, אלה יכולים להיות קליקים, ביטים, טקסטים, שמע, וידיאו, ועוד. כמו כן אנחנו יכולים למצוא קבצי מידע שעדיין לא הופקו לגמרי. המערכת אמורה לעזור לנו לחלק ולקטלג בצורה נכונה את המידע, וכן לאפשר לנו להשתמש בו בצורה חכמה.

יצירת תובנות מהמידע

כלל ברזל לגבי ביג דאטה הוא, ככל שנדע לארגן ולקטלג נכון יותר את המידע, כך נפיק תובנות בצורה הרבה יותר מהירה וחכמה, בסופו של דבר זו המטרה של המידע. המידע שאנחנו מחזיקים בארגון, לא שווה דבר אם אנחנו לא מסוגלים להפיק מתוכו תובנות. לכן מערכת ביג דאטה חייבת להיות יעילה ומדויקת בשביל שנוכל להפיק מתוכה את כל התובנות האפשריות. עם הזמן, המערכות הופכות משוכללות יותר ולכן הן מקלות עלינו ביכולת להפיק מידע ולהציג תובנות הרבה יותר מתקדמות.

כל ארגון היום, כולל ארגונים קטנים, עובדים עם מערכות ביג דאטה ברמה מסוימת, רק כך הם יכולים לקטלג את המידע על פי סדר שמתאים להם, בצורה כזו שהם יכולים להפיק תועלת מרבית מהמידע. ארגון שלא משתמש במערכות ביג דאטה עלול לגלות שמידע חיוני לא נכנס למערכת השיקולים ועל כן עבודתו נפגעת וקבלת ההחלטות נעשית בצורה לא נכונה.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה